esmaspäev, 6. oktoober 2014

Õppetegevuse kavandamine

IKT-põhise õppemänguga lõimitud õppetegevuse KAVA

Teema
Laual lõhnab värske leib
Valdkonnad
Mina ja keskkond
keel ja kõne
kunst
liikumine
Vanus
6-7 aastased
Eesmärgid
Mina ja keskkond - laps teab leiva valmimise teekonda põllult lauale.
Keel ja kõne - laps suudab oma mõtteid suulises kõnes edasi anda.
Kunst - laps tegutseb loovalt.
Liikumine - laps matkib täiskasvanut harjutuste sooritamisel.
Väärtus - laps julgeb aruteludes oma mõtteid väljendada.
Sotsiaalsed oskused - laps oskab teistega arvestada ja teha koostööd.
Ettevalmistus
Eelnevalt tutvume viljadega (rukis, nisu, oder, kaer) ja mida nendest valmistatakse.
Metoodika kabinetis avan arvutites puslemängud ning panen hoiatuskirja, et rühm kasutab arvutit õppetöö eesmärgil kella 8.00-9.00.
Laudadele panen valmis meisterdamisvahendid.
Vahendid
4 arvutit, pildid veskist ja kombainist, liim, erineva suurusega karbid, papp, värviline paber, käärid.
Tegevuse kirjeldus
(Metoodika kabinetis 4 last arvuti taga)
Laps proovib hiirega pusletükke lohistades pilti kokku panna.
Pusle kombain 1
http://five.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=4437988&k=56920738
Pusle kombain 2
http://five.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=4438060&k=41018509
Pusle veski 1
http://two.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=3200882&k=59482904
Pusle veski 2
http://five.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=4438057&k=3789938
Mis on pildil?
Mis tööd teeb kombain (veski)?

(Lapsed istuvad vaibal poolkaares)
Millest tehakse leiba? (rukkist)
Kuidas vili põllule saab? (külvatakse)
Mida on viljale kasvamiseks vaja? (päike, vihm)
Kuidas vili põllult koristatakse? (kombainiga)
Kuhu traktor vilja veab? (kuivatisse)
Mida tehakse kuiva viljaga? (jahvatatakse jahuks)
Kes küpsetab leiba? (pagar)
Kuidas leib meieni jõuab? (kauplusest)
Mäng (liigutustega) "Leiva teekond meie lauale".
(külvamine, vili sirgub, kombain lõikab, traktor veab, kuivati kuivatab, auto veab, veski jahvatab, pagar teeb tainast ja paneb ahju, võtab välja - oi kuum, söömine)
JÄTKU LEIBA!

Laps leiab selle pildi, mille ta arvutis kokku pani. Moodustuvad grupid.
Lapsed lepivad kokku, mille meisterdavad, jagavad ülesanded, otsivad materjali ja asuvad tööle.
Lõpus tutvustab iga rühm teistele omatehtud vahendit.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar