neljapäev, 4. september 2014

Mida arvame meie?

Õppemängud vs IKT-põhised õppemängud.

Nende sarnasus on eesmärkide ja reeglite olemasolu. Mõlemat kasutame mingi oskuse õpetamiseks.
Mõlemad mängud on laste jaoks huvitavad. Lastele meeldib mängida esemetega, kaaslastega ja ka erinevate IKT-vahenditega.
Nende õppemängude erinevuseks ongi see, et IKT-mänge saab mängida arvutiga, tahvelarvutiga, telefoniga, i-phonega jne. Ka suihtlemine mänguseltsilistega on nende õppemängude puhul erinev. IKT-mängudes suhtlevad lapsed kaaslasega virtuaalselt, ta peab oskama lugeda ja kirjutada. Tavalistes õppemängudes on suhtlemine otsene, laps räägib, katsub, kuulab kaaslast meelte abil ja vaatab seltsilisele silma.
Tavalise õppemängu plussiks on see, et laps mängib nende asjade ja kaaslastega, kes teda reaalselt ümbritsevad. IKT-mängude põhiväärtuseks on see, et laps tutvub tehnoloogiliste vahenditega ja valdab erinevaid võtteid nendes vahendites.
Tavalisel õppemängul on ohuks, et õpetaja teeb laste eest kõik ära ning lapsed ei õpi midagi. IKT-õppemängude ohuks on sattuda tehnoloogiliste vahendite kasutamisesst sõltuvusse. Laps istub liikumatult ekraani ees ja kahjustub tervis (silmad, rüht jne).
Kokkuvõtlikult võib öelda, et mõlemad õppemängud on vajalikud ja arendavad. Tavaõppemängude puhul tutvub laps reaalse ümbritseva maailmaga, siis IKT-mängudega mängides saab oskused tehniliste vahendite kasutamiseks.

Ester ja Tuuli

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar